יום ראשון, 29 בינואר 2017

9 טיפים פשוטים לטיפוח בעזרת אבקת סודה לשתייה


אבקת סודה לשתייה משמשת אותנו לרוב בבישול ואפייה, אולם תופתעו לגלות שהמוצר הפשוט והגאוני הזה יכול לשפר את חייכם גם בזכות שימושים רבים נוספים שמסייעים בטיפוח הגוף, החל מפילינג לעור, דרך טיפול בפצעונים ועד להלבנת השיניים. את אבקת הסודה לשתייה כנראה שכבר יש לכם בבית, אז במקום לבזבז כסף וזמן בחיפוש אחר תכשירים תעשייתיים יקרים, הכירו את 9 הטיפים הפשוטים והקלים הבאים שיהפכו אותה לתכשיר טיפוח יעיל ונפלא.
אבקת סודה לשתייה

1. פילינג לכל הגוף

אין כמו התחושה שלאחר טיפול פילינג מפנק אשר גורם לעור להיות רענן וחלק. כדי להכין לעצמכם פילינג בעזרת אבקת סודה לשתייה, ערבבו אותה יחד עם מים ושיבולת שועל, ביחס של 3:1:1 לטובתה. שפשפו את תערובת הפילינג שקיבלתם על הגוף בתנועות מעגליות כדי לקלף את שכבת תאי העור המתים, ולאחר מכן שטפו את האזור במים פושרים.

2. הסרת שאריות מוצרי טיפוח מהשיער

רבים מאיתנו אוהבים להשתמש במוצרי טיפוח לשיער באופן יומיומי, אך ברגע שנכנסים למקלחת מתחילה מלחמה של ממש כדי להסיר את אותם המוצרים השמנוניים. כדי להימנע מכך, פזרו כרבע שקית קטנה של אבקת סודה לשתייה על השיער ולאחר מכן חפפו אותו כרגיל עם השמפו שלכם. את ההבדל בניקיון השיער תוכלו להרגיש כבר כשתשטפו את הראש במים.
עורף של אישה עם שיער רטוב

3. ריכוך יבלות

אם אתם סובלים מיבלות מציקות, הנה טיפ שימושי שיעזור לכם לרכך אותן ולשכוח מקיומן. ערבבו 2 כפות אבקת סודה לשתייה בכלי עם מים פושרים, והוסיפו אליו כמה טיפות של שמן אתרי בריח לבנדר. השרו את האזור הנגוע ביבלת בתמיסה שנוצרה, ולאחר כ-10 דקות שפשפו אותה בעדינות בעזרת תערובת שמורכבת מאבקת סודה לשתייה, מים וסוכר חום ביחס של 3:1:1 לטובת האבקה. לבסוף מרחו על היבלת מעט קרם לחות, חבשו אותה למשך 5-10 דקות ולאחר הורדת התחבושת תוכלו לשכוח מקיומה.

4. הלבנת שיניים ותכשיר נגד פטרת הפה

אם אתם רוצים לפתוח כל בוקר עם חיוך צחור שיישאר למשך כל שאר היום, טבלו את מברשת השיניים במעט אבקת סודה לשתייה והעבירו אותה על השיניים. לאחר מכן שטפו את הפה היטב וצחצחו את השיניים כרגיל עם משחת השיניים שלכם. תוכלו להכין לעצמכם גם מי שטיפה שילחמו בפטרת הפה בעזרת תערובת של כפית אבקת סודה לשתייה ורבע כוס מים. גרגרו את מי הסודה לשתייה שהכנתם במשך 30 שניות ושטפו את הפה היטב במים.
איש מחייך עם שיניים לבנות

5. מלח אמבטיה

אחרי יום עבודה קשה, כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה להיכנס לאמבטיה חמימה ולהירגע. תוכלו להוסיף לאמבטיה המרגיעה הזו חצי כוס אבקת סודה לשתייה, שתעזור לאזן את רמת החומציות של העור ולשטוף ממנו את כל השמנים והאבק. בנוסף לכך, אמבטיה שכזו תעזור לכם להרגיע עקיצות, גירודים וכוויות שמש.

6. דאודורנט

אבקת סודה לשתייה היא חומר גלם מעולה להכנת דאודורנט ביתי שאיננו מכיל כימיקלים תעשייתיים. פשוט ערבבו 4 כפות אבקת סודה לשתייה עם 10 טיפות של השמן האתרי האהוב עליכם, ומרחו את התערובת על בית השחי עם מברשת קטנה. תוכלו לאחסן את התערובת הזו בקופסת איפור ולהשתמש בה גם מחוץ לבית מתי שתרצו.
בית שחי של אישה רטוב מעט מזיעה


רגל של אישה עם ציפורניים מטופחות7. טיפול בפצעונים

אם יצא לכם פצעון מציק ובולט, ובדיוק נגמר לכם התכשיר שאמור לטפל בו, תוכלו להכין לעצמכם קרם ביתי בעזרת תערובת ביחס של ¾ אבקת סודה לשתייה ו-¼ מים, אותו תוכלו למרוח ישירות על הפצעון. עם זאת, כדאי לדעת שמומלץ לא להשתמש בסוג הטיפול הזה במקרה של ציסטות עמוקות, אשר לעתים מצריכות הסרה בניתוח.

8. טיפול משלים למניקור

אחרי שטיפלתם בציפורניים שלכם יש כמה דברים שתוכלו לעשות עם אבקת סודה לשתייה כדי להשלים את התהליך. קחו מברשת ציפורניים קטנה, טבלו אותה באבקת סודה לשתייה ושפשפו מתחת לציפורניים ומסביבן. לאחר מכן הכינו עיסה ביחס של ¾ אבקת סודה לשתייה ו-¼ מים, ושפשפו אותה בעדינות ובתנועות מעגליות על הידיים והציפורניים כדי להיפטר מתאי העור המתים. לבסוף שטפו את הידיים במים פושרים.

9. קרם טיפול לעור הפנים

פילינג לעור הפנים יכול להסיר את שכבת העור המת, אולם עור הפנים שלנו עדין יותר מאשר העור בשאר חלקי הגוף, ועל כן מומלץ שלא לשפשף ולגרות אותו יותר מדי. במקום פילינג, תוכלו להכין לעצמכם תכשיר להחלקת עור הפנים באופן הבא: ערבבו כף דבש עם כפית אבקת סודה לשתייה בקערה קטנה, ובעזרת כפות הידיים מרחו את התכשיר שהכנתם על הפנים. עסו את עור הפנים בתנועות סיבוביות עם הקרם שהכנתם, ותנו לו להישאר על הפנים למשך מספר דקות. לבסוף שטפו את הפנים במים פושרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...