יום ראשון, 29 בינואר 2017

המדריך המלא לשיפור היציבה - מאת צורית ביבס, פיזיותרפיסטית מומחית בליקויי עמוד שדרה

השמירה על גב ישר ועל יציבה נכונה היא בעלת חשיבות רבה מאוד מכמה וכמה סיבות, אך כל מי שאי פעם סבל מכאבי גב יודע מהי החשובה ביותר שבהן... יחד עם זאת חשוב להדגיש שליציבה הנכונה יש גם השפעה חיובית על הביטחון העצמי וביכולתה להוביל לשיפור ביעילות ביצוע מטלות שונות בנוסף למניעת כאבי הגב המעיקים. אם עד היום נאבקתם במשימת השמירה על הגב הישר והזקוף, לפיזיותרפיסטית צורית ביבס, מומחית לטיפול בליקויי עמוד שדרה ובעיות יציבה, יש את הפיתרון בשבילכם. בסדרת הסרטונים הבאה היא תראה לכם כיצד תוכלו להשיג את השיפור הרצוי, לחזק את הגב ולבסוף להפוך את השמירה על היציבה להרגל כמו צחצוח שיניים. אז כדאי מאוד שתקדישו כמה דקות לכתבה הבאה, שבסיומה תגלו כיצד ניתן לטפל בבעיות הגב העקום אחת ולתמיד!


גב שקוף עם תיאור של עמוד השדרה ועליו סימן אדום של

מבנה עמוד השדרה ומתיחת קפיץ

לפני הכל, חשוב מאוד שנבין כיצד הגב שלנו בנוי ואילו חלקים עלינו להפעיל, למתוח וליישר כשאנו רוצים לשפר את היציבה שלנו. התרגיל הראשון שכדאי להכיר ולהתחיל לבצע במסגרת שיפור היציבה הוא מתיחת הקפיץ, שבאפשרותו לתת לנו תוספת גובה של 1.5 עד 2 ס"מ ולשנות את מבנה הגוף שלנו מסימן שאלה לסימן קריאה.

שיטת 3 הנקודות ושיטת ה-4 נקודות

שיטת 3 הנקודות היא כלי נהדר לבדיקה עצמית, שעוזר לנו לוודא שמתחנו את הגב כהלכה והגענו למצב של יציבה נכונה בזמן ביצוע מתיחת הקפיץ שהוצגה בסרטון הקודם. שיטת 4 הנקודות היא כלי נוסף לביצוע בדיקה שכזו, אשר מסוגל גם לסייע לכם לשמור על הגב זקוף לאורך היום. מומלץ לחזור על הפעולה של שיטת 4 הנקודות 3-6 פעמים ביום ביחד עם מטלה פשוטה ושגרתית כמו קיפול הבגדים בבוקר, הכנת כוס השתייה הראשונה בעבודה וכדומה.

גב זקוף לחמש דקות וגב ישר לכל היום

האתגר העיקרי בשיפור היציבה הוא כמובן לא לעשות זאת רק בזמן מתיחה או תרגול, אלא כחלק משגרת החיים שלנו. כדי להצליח מומלץ להתחיל בקטן, ב-6 פעמים ביום שבהן תנסו לשמור על גף זקוף במשך 5 דקות. בהתחלה ניתן להיעזר במשענת כיסא, קיר או כל תמיכה אחרת, ועם הזמן ניתן יהיה לראות שקל לעשות זאת גם בלי עזרה. השלב הבא הוא גם האחרון, אימוץ השמירה על היציבה והגב הזקוף לאורך כל היום. כיצד עושים זאת? התשובה בסרטון...

לסיכום:

כפי שראיתם, שיפור היציבה הוא אינו מטלה קשה ובלתי אפשרית כלל וכלל. בעזרת כמה דקות בכל יום שיוקדשו לתרגול, מתיחת הגב והקדשת תשומת לב לנושא שתלך ותגדל, תגלו שהגב שלכם ישר יותר וכבר לא "מציק" כבעבר. השיטה של צורית היא פשוטה וקלה ליישום, אז תתחילו לתרגל אותה כבר היום ולא תתאכזבו מהתוצאות!
--> -->

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...