יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

טיפול בדיכאון אחרי לידה באופן טבעי דרך הנטורופתיה



פורסם ב 19 בנובמבר 2010 ע"י איה הוד נטורופתיה ורפואה משלימה
קטגוריות : אלטרנטיבי, הריון ולידה, צמחי מרפא | תגיות: אחרי לידה, דיכאון, דיכאון אחרי לידה, לידה


הדבר החשוב מכל הוא להבין שיש בעיה ולא להזניח. נשים רבות מנסות לשכנע את עצמן שהבעיה תעבור מעצמה ולא ניגשות לטיפול.
טיפול בכל החזיתות
במצב של דיכאון לאחר לידה אני מחפשת אחר הגורם ומפנה את הטיפול הנטורופתי גם לרמה הפיזית וגם לרמה הנפשית.
ברמה הפיזית – טיפול בגורם לדיכאון (יכול להיות יותר מאחד):
איזון המערכת ההורמונלית על ידי תזונה, צמחי מרפא, אוליגותרפיה והומוטוקסיקולוגיה. ישנם צמחי מרפא וטיפול הומוטוקסיקולוגי ואוליגותרפי נהדרים ויעילים ביותר לאיזון הורמונלי.
לאחר איבוד דם רב בלידה חשוב להזין את הדם על ידי תזונה מסויימת בשילוב צמחים ותוספים מזינים, תומכים ו"בוני דם". איבוד דם גורם לא רק לעייפות וחולשה, אלא עשוי לגרום גם לדיכאון ותופעות רגשיות ונפשיות נוספות.
חיזוק הגוף שעבר טראומה על ידי תזונה מתאימה, מחזקת ומזינה, חומרים טבעיים וצמחי מרפא לחיזוק והעלאת רמת האנרגיה.
איזון מערכת העצבים המרכזית והעלאת רמות הסרוטונין במוח – קריטי בדיכאון! ניתן לעשות זאת באמצעות מרכיבים טבעיים, תוספי מזון, צמחי מרפא ותזונה.
החזרת כל החסרים התזונתיים אם קיימים, כולל ברזל ו- B12 על ידי תזונה וצמחי מרפא.
יש לבדוק שבלוטת התריס מאוזנת. אם לא, יש להתייחס ולטפל בהתאם.
ברמה הנפשית / מנטלית:
רפואת גוף נפש – דמיון מודרך, שיחות, הרפייה, הרגעה, התמודדות עם לחץ, עם כעסים, עם אכזבה, עם משבר, עם ציפיות מוגזמות או לא נכונות של האישה מעצמה או מסביבתה. עבודה על דימוי עצמי, חיזוק, תמיכה, שיקום והזנה של הנפש.
הומוטוקסיקולוגיה
הטיפול ההומוטוקסיקולוגי בדומה לטיפול הנטורופתי אינו טיפול סימפטומטי. לכן אין מטפלים בדיכאון לאחר לידה אלא באישה שחווה דיכאון לאחר לידה. ולכן הטיפול ישתנה מאוד מאישה לאישה בהתאם לגורם.
באופן כללי ביותר, הטיפול ההומוטוקסיקולוגי עשוי לכלול חומרים לאיזון הורמונלי כגון ה- Hormeelוה- Ovarium com , נקזים חשובים כגון ה- Hepar com, משהו לתשישות וחולשה Aletris-Heel
Ignatia, Nervoheel  ועוד.
צמחי מרפא
פורמולת צמחי המרפא מותאמת באופן אישי לכל אישה ובהתאם למצבה. כמובן שנושא ההנקה תמיד נלקח בחשבון.  פרט לצמחים שציינתי בתחילת המאמר לצורך איזון הורמונלי וחיזוק הדם, יכולים להיכלל בפורמולה צמחים מזינים מחזקים שעוזרים להתאוששות מהלידה (או ממחלה) כגון ה-Avena sativa וה- Withania,  צמחי מרפא מרגיעים המאזנים ומזינים את מערכת העצבים, וצמחים בעלי פעילות אנטידיכאונית.

תגובה 1:

  1. תמיד עניין אותי הנושא מה בעצם גורם לדיכאון שאחרי הלידה. האם נשים שסבלו מהפרעות אכילה גם לפני הלידה נמצאות בסיכון גבוה יותר ללקות בדיכאון (נראה שבהחלט כן) והאם נמצא להן טיפול הולם?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...