יום שבת, 1 בינואר 2011

ניקוי הריאות לאחר הפסקת העישון

האם אפשר לנקות את הריאות מהנזק שנגרם מעישון? אם כן, כיצד עושים זאת?

ניקוי הריאות לאחר הפסקת העישון

הריאות הן האיברים העיקריים שנפגעים מעישון. השפעת העישון על הבריאות הוכחה באופן חד משמעי, בעיקר לטווח הארוך ואף יכול לגרום לסרטן הריאות. אז בכל זאת, האם ניתן לתקן את הנזק שנגרם לריאות בעקבות העישון? מסתבר שכן. ריכזנו עבורכם מספר פעולות פשוטות שיעזרו לכם להחזיר את הריאות שלכם למצב הקודם!
ריאות בריאות וריאות של מעשן
לאחר הפסקת העישון הריאות עוברות תהליך שיקום עצמי. בין התהליכים: שיקום השיערות הנמצאות בריאות שעליהן לסנן את האויר שאנו נושמים וספיגת רעלים, הפחתת כמות הליחה שהצטברה בריאות והגדלת נפח האויר בהן.
החדשות הטובות הן, שבאפשרותכם לעזור ולזרז את תהליך החלמת הריאות על ידי פעולות פשוטות:
1. הפסקת העישון.
השיטה הטובה ביותר לנקות את הריאות היא להפסיק לעשן! לאחר הפסקת העישון תחושו הקלה מיידית בנשימה. אדם שעישן, ראותיו מלאות בעשן, זפת ועוד רעלים מהסגריות, אך כאמור, הריאות עוברות תהליך שיקום עצמי ומנקות עצמן מן הרעלים שהצטברו בהן. הפסקת העישון תורמת רבות לתהליך זה.
2. לנשום אויר נקי.
צאו למקום עם אויר נקי: ללא עשן, ללא אבק וללא זיהום ופשוט תנשמו מלוא הריאות אויר צח ונקי. זה עוזר לריאות להתנקות.
3. פעילות גופנית.
פעילות גופנית תחזק את הריאות שלכם ותעזור להן להתנקות מהרעלים שהצטברו בהן.
4. תרגילי נשימה ויוגה.
גם כן טובים מאוד לניקוי הריאות וצריכים להתבצע באופן יומיומי. צריך להפוך זאת להרגל ולנשום את האויר הטהור ככל האפשר.
5. תזונה טובה ובריאה.
אם הגוף בריא ונטול זיהומים, הריאות גם כן יהיו בריאות. בשביל זה אנחנו צריכים לכלול יותר פירות וירקות בתזונה, ולספק מזון בריא לגוף שלנו. צריכים להפוך את הדיאטה שלנו לבריאה יותר דבר שיעזור לבריאות הכללית של הגוף ולהחלמת הריאות.
לפניכם מספר מזונות שיעזרו להחלמת הריאות:
א. רוטב עגבניות:
רוטב עגבניות ומוצרי עגבניות מעובדים הם מקור טוב לליקופן, פיגמנט ממשפחת הקרוטנואידים המונעים סרטן הריאות. מיץ עגבניות, רוטב עגבניות וקטשופ הם מקורות טובים לזה. נסו לשלב מזונות אלה בדיאטה שלכם.
ב. תה ירוק:
התה הירוק הוא מקור מעולה לפוליפנולים - נוגדי חמצון טבעיים. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי עכברים שנחפשו לעשן סיגריות וקיבלו תמצית תה ירוק, פיתחו נזק ריאתי קטן יותר מעכברים שלא קיבלו תמצית תה ירוק. על מנת לקבל את היתרונות הללו אתם חייבים לשתות לפחות חמש כוסות תה ירוק ביום.
ג. ירקות:
מחקר סיני הראה כי בקרב מעשנים ולא מעשנים שאכלו כמויות גדולות של ירקות, פחת הסיכון ללקות בסרטן הריאות ב-60% בהשוואה לכאלה שלא אכלו הרבה ירקות. פירות גם כן הפחיתו את הסיכוי ללקות בסרטן הריאה, אך לא באותה מידה בה הפחיתו הירקות. כדי לתקן את הנזק שנגרם לריאות על ידי העישון, מיצאו דרכים להוסיף ירקות לתזונה שלכם - במיוחד ירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרוב.
6. שתייה מרובה.
לאחר הפסקת עישון, שתייה מרובה של מים חשובה מאוד. צריך לשתות לפחות 6-8 כוסות ביום. זה עוזר לשטוף החוצה את הרעלים שבגופנו.
בהצלחה!

2 תגובות:

  1. תודה רבה על ההסבר וההמלצות. מיד שלחתי לאבא שלי שילמד משהו. הוא אמנם הפסיק לעשן אבל עדיין צריך לשפר את אורח חייו. במיוחד מאחר שמזג אויר חם ואביך לא מסייע לריאות.

    השבמחק
  2. Www.EnergeyGet.Net

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...