יום ראשון, 23 בינואר 2011

מניעת סרטן השד: מזונות שכדאי לאכול


  צילום : Gettyimages/ אימאג'בנק   

 
 
בחברה הנהנתנית בה אנו חיים, נוצר אפקט של אכילה מרובה של שומנים מן החי וכמויות רבות של שומני טראנס אשר מעודדים יצירה של הורמון האסטרוגן, שנמצא קשר ישיר בינו לבין התחלואה בסרטן.

המסקנה המתבקשת מתוך המרוץ בו אנו נמצאים, היא שמירה על תזונה תקנית ולהימנע ממזונות "חולים" אשר משפיעים על המטבוליזם של הגוף בכלל ועל היווצרותה של מחלת הסרטן בפרט.

על פי המכון האמריקאי לחקר הסרטן (NCI), עולה כי התזונה היא הגורם הסביבתי מספר אחת אשר מעלה את הסיכון לחלות בסרטן ולכן, המכון האמריקא ממליץ לנקוט בצעדים דרסטיים בכל הקשור לתזונה כבר מגיל צעיר.
 

מתוק בפה


בשנים האחרונות המודעות למזונות והקשר בין תחלואת סרטן הולכת וגדלה, כמוהם גם המחקרים אשר נעשים בנושא זה. מתוך מחקר שנערך באיטליה על כ-5000 נשים נמצא קשר בין תחלואה בסרטן השד לבין צריכת מזונות מתוקים. מתוך המחקר עולה כי ההסבר לכך טמון בסוכרים אשר מעלים את הפרשת האינסולין בגוף תופעה אשר גורמת להעלאת ההפרשה של הורמון האסטרוגן.

מכאן נובעת המסקנה המתבקשת - להמעיט במזונות מתוקים בתפריט היומי.  

מתוך מחקרים אשר נערכו לאחרונה עולה כי יש קשר בין צריכת חלב מרובה לבין תחלואת סרטן בכלל ובפרט סרטן השד. עוד נמצא כי קיים קשר בין צריכת שומנים שונים לבין תחלואת סרטן.

 

מזונות מומלצים לאכילה

ירקות ופירות אשר נמצאים בקבוצת האנטי - אוקסידנטים (חומרים נוגדי חמצון) ועשירה מאד בהם. חומרים אלה אחראים בין היתר לנטרול תהליכים אשר מזיקים לתא בכלל ובפרט תהליכים סרטניים.

פירות יער:
אוכמניות, חמוציות, דובדבנים ופטל. לפירות היער תכונה מובהקת של ריבוי באנטי-אוקסידנאטים, כנראה והסוד טמון בצבע הסגול שלהם. פירות אלה שומרים על תכונותיהם גם כאשר הם מוקפאים, מיובשים או מופיעים ביוגורט וריבה.

 
 צילום : אימג' בנק / Getty Images 
 
הסלק מכיל המון חומרים אנטי-אוקסידנטים ובעיקר מסוג ביטא קינן אשר מעניק לו את צבעו האדמדם. נמצא ברפואה המשלימה בעל  יכולות נפלאות בסילוק רעלנים מהגוף .

הרימון עשיר מאד באנטי-אוקסידנטים שמקורם בצבעו האדמדם, סגולותיו של הרימון נשמרות עד לחצי שנה בקירור. ונחשב ברפואה המשלימה כפרי אשר מחזק את הדם.

אבטיחים ועגבניות מאד עשירים בליקופן. הליקופן הוא חומר בעל סגולות אנטי סרטניות, יתרונותיו בכך שאינו מאבד מתכונותיו בבישול ונשמר גם ברוטב העגבניות או בקטשופ.
 

ירקות וירקות בצבעי כתום:

מלון, דלעת, גזר ובטטה - מכילים חומר אשר נקרא בטא קרוטן, וסגולתיו בזה שהוא עוזר במניעת התחלואה בסרטן.

 
 צילום : אימג' בנק / Getty Images 
 

קבוצת ירקות ממשפחת המצליבים:

כרוב ניצנים, כרוב, כרובית, ברוקלי, סלרי. נמצא כי בתהליך העיכול של ירקות אלו נוצרים חומרים בגוף אשר בולמים יצירת אסטרוגן, שעלול להזיק לגוף.

 
 צילום : אימג' בנק / Getty Images 
 

המלצות תזונתיות:

  • יש להפחית בצריכת מוצרים מן החי אשר עשירים במיוחד בשומן ובשומן רווי.
  • מומלץ לצרוך כל יום 1-2 כפיות של זרעי פשתן טחונים אשר מהווים מקור לאומגה 3 המופקת מן הצומח.
  • מומלץ מאד לצרוך דגי ים צפוניים כמו סלמון, טונה ומקרל. דגים אלה עשירים יותר בחומצות שומן מסוג אומגה 3.
  • יש להימנע מצריכה מוגברת של מזונות מעושנים, בשר על האש אשר אינו בריא ואינו מומלץ כתוצאה מספיגת חומרי המנגל והפיח הידועים כחומרים מסרטנים.
  • מומלץ מאד לצרוך מזונות אשר עשירים בסיבים תזונתיים כדוגמת דגנים וזרעים. חומרים אלה מאד ידועים כמפריעים בספיגת אסטרוגן.
  • מומלץ מאד לשמור על משקל גוף מאוזן.
  • יש להרבות בפעילות גופנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...