יום ראשון, 23 בינואר 2011

תרופות סבתא: הכל על שמן דגים


  צילום : אימבג`בנק / Getty Images   

פעם נהגו לשתות שמן דגים או לטפטף אותו לתוך האוכל ולסבול מהסירחון. היום אפשר פשוט לאכול ארוחה עשירה באומגה 3 או לבלוע כדור שמכיל שמן דגים


שמן דגים, הינו חומצת שומן שגוף האדם זקוק לה אך אינו יכול לייצר בעצמו. נחשב כמקור ותיק לאומגה 3, ומופק מאזור הכבד של הדגים. בעבר נהגו לטפטף אותו למזונותיהם של תינוקות וילדים, אך בשל ריחו העז הוחלף לכמוסות, ישנן מדינות שהרחיקו לכת ואף חייבו אימהות להוסיף אותו לתזונת ילדיהם. בעשורים האחרונים שמן הדגים נחקר רבות ונמצא כתורם משמעותי לשיפור בריאות האדם, ככזה הוא נחשב לתוסף הנמכר ביותר בעולם ובזכותו תעשיית המזון מגלגלת רווחים שנאמדים במיליארדי דולרים בשנה.

מטפל בתופעות של
קשב וריכוז, דיכאון, חרדה, מיגרנה, סכיזופרניה, רעלת דם, מניעת ניוון הרשתית בעיניים.

סגולות
נשים בהריון מרבות ליטול אותו בשל תרומתו הרבה להתפתחות מוח העובר, גם לאחר הלידה רצוי להמשיך ולהוסיף אותו לתזונת התינוק, כיוון שהוא מכיל חומצה אלפא לינולנית/אומגה 3 הנמצאת בחלב האם.

מבוגרים מרבים לצרוך אותו כיוון שהוא מסייע בשמירה על בריאות הלב ובריאות המוח, הוא מפחית יתר לחץ דם ומאזן משמעותית את רמת הכולסטרול בדם. בנוסף הוא משפר מוליכים במוח כגון סרוטונין ומשפיע לטובה על מצב הרוח, מסדיר את קצב הדופמין במוח ומשפר את רמת הריכוז.

לילדים נהוג לתת אותו כטיפול בהפרעת קשב וריכוז.

איך נוטלים?
ניתן ליטול שמן דגים ככמוסה או לצרוך אותו כנוזל.

 
טיפול קונבנציונלי
לטיפול בקשב וריכוז, חרדות ודיכאון: פרוזאק, ליתיום, רטלין, סרוקסט.
לטיפול ברעלת דם: עירוי הזנה תוך ורידי .
לטיפול מניעת ניוון רשתית בעין: זריקות אל תוך אזור העין.

מתכון לארוחה עשירה באומגה 3 סלמון עם ירקות:

חומרים:
סלמון נתח פילה חתוך לפרוסות לפי מספר הסועדים.
ירקות ברוקולי ובטטה.
תבלינים פלפל שחור, מלח, קמצוץ אגוז מוסקט, 2 כפות מרק עוף.

הוראות הכנה:
ממלאים סיר אידוי במים עד לקו המגש ומחממים על אש גדולה עד לרתיחה. מניחים את הסלמון על מגש האידוי ומכסים למשך 3 דקות. מוציאים את מגש האידוי עם הסלמון, מכנסים את הירקות למים הרותחים מוסיפים את התבלינים ומבשלים כ-3 דקות. מסירים מהאש ומצננים את הירקות בצלחת למשך כ-4 דקות, מוסיפים את דג הסלמון ומגישים. לבריאות 
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...