יום שבת, 12 בפברואר 2011

על שמן קוקוס, קטונים ואלצהיימר!

שמן קוקס ואלצהיימר!

האם חברות התרופות צריכות להיות מודאגות? אולי, כמו שהסיפור שלפניכם יראה.
אנא חלקו אותו עם מישהו שאתם יודעים כי הוא סובל מאלצהיימר או מודאג מזה. זה מובן, רבים מודאגים מאלצהיימר.
בשלב זה פוגעת המחלה ב- 5,200,000 אנשים בארה"ב. היא הגורם השביעי של מוות במדינה. העלות של טיפול זה מוערכת ב- 148 מיליארד דולר.
מרי ניופורט, דוקטור לרפואה, היתה המנהלת הרפואית של היחידה לטיפול נמרץ בבית היילודים ספרינג היל האזורית בבית החולים בפלורידה מאז פתיחתו בשנת 2003. בערך באותו הזמן שהיחידה שלה נפתחה, בעלה סטיב, אז בן 53, התחיל להראות סימנים של דימנציה מתקדמת, שאובחנה מאוחר יותר כמו מחלת אלצהיימר. "ימים רבים, לעתים במשך כמה ימים ברציפות, הוא היה בערפל; לא הצליח למצוא כף ולא זכר איך להביא מים מהמקרר," היא אמרה.
הם התחילו עם תרופות האלצהיימר, Aricept, Namenda, Exelon, אבל המחלה שלו החמירה בהתמדה (יצוין כי מחקרים חדשים מראה כי התרופות לאלצהיימר, כמו Aricept, הוכחו כמאכזבות, עם מעט תועלת אמיתית ותופעות לוואי מציקות לעתים קרובות).
אגוז קוקוסכאשר ד"ר ניופורט לא יכלה להכניס את בעלה לתוך מחקר נסיוני בתרופה חדשה לאלצהיימר, היא החלה לחקור את המנגנון העומד מאחורי המחלה בנסיון נואש להציל את בעלה. היא גילתה כי עם מחלת האלצהיימר, תאים מסויימים במוח עלולים להתקשות לנצל את הגלוקוז (המיוצר מן הפחמימות שאנו אוכלים), המקור העיקרי של המוח לאנרגיה. ללא דלק, נוירונים יקרים אלו עשויים להתחיל למות.
יש מקור אנרגיה חלופי לתאי המוח, שומנים המכונים קטונים. אם נשללות מהתאים פחמימות, הגוף מייצר קטונים בצורה טבעית. דרך נוספת לייצר קטונים היא על ידי שומנים בעלי שרשרת בינונית של טריגליצרידים. כאשר שמן כזה מתעכל, הכבד ממיר אותו לקטונים. בשבועות הראשונים של החיים, קטונים מספקים כ -25 אחוזים מן האנרגיה שתינוקות זקוקים לה כדי לשרוד.
לד"ר ניופורט נודע כי המרכיב בניסוי התרופתי החדש והמבטיח היה שמן קוקוס או שמן דקלים, וכי מנה של 20 גרם (כ – 20 מ"ל או 4 כפיות) הספיקה ליצור את התוצאות. התגלה שכאשר שמן כזה עובר מטבוליזם בגוף והופך לקטונים, נוצרת לא רק הגנה מפני מחלת האלצהיימר, אלא אף כיוון המחלה מתהפך לגמרי. יתר על כן, זה גם טיפול פוטנציאלי למחלת פרקינסון, מחלת הנטינגטון, טרשת נפוצה, מחלת לו גריג, אפילפסיה, וסוכרת סוג 2.
מאחר ומר ניופורט לא יכל לקחת את התרופה, הוא התחיל לבלוע שמן קוקוס פעמיים ביום. בשלב זה, הוא בקושי זכר איך לצייר שעון. שבועיים לאחר הוספת שמן הקוקוס לתזונה שלו, הציור שלו השתפר. לאחר 37 ימים, ציורו של סטיב צבר בהירות עוד יותר. נראה "שהערפל התבהר", וביום ה-61, ראה מר ניופורט שינויים מרשימים: כל בוקר הוא היה ערני שמח, דברן, סיפר בדיחות. הילוכו היה "עדיין קצת מוזר", אבל הרעד שלו כבר לא היה מורגש מאוד. הוא היה מסוגל להתרכז בדברים שהוא רוצה לעשות בבית ובחצר ולהישאר על המשימה.
בשנה שלאחר מכן, הדמנציה המשיכה להתהפך: הוא היה מסוגל לרוץ שוב, הבנת הנקרא שלו השתפרה באופן דרמטי, ואף הזיכרון לטווח קצר שלו השתפר, הוא לעתים קרובות העלה אירועים שקרו ימים עד שבועות קודם לכן ונזכר בשיחות טלפון בפירוט מדויק. סריקת ה-MRI האחרונה שלו הראתה כי ניוון המוח הופסק לחלוטין.
בואו ניקח רגע כדי לחשוב על מה בעצם קרה כאן.
תרופות לאלצהיימר, סינטטיות ומוגנות בפטנט נכשלו.
חברת תרופות עם רצון טוב מחליטה לשים חומר טבעי שאינו פטנט (שרשרת בינונית של טריגליצרידים מנגזרת קוקוס או דקלים). זה עובד. אבל, לעזאזל, רופאה חכמה מחליטה לנסות תחליף טבעי לתרופה סופר יקרה. לא רק זה, קטונים משמן הקוקוס הטבעי נשארים בגוף זמן רב יותר מאשר אלו של הגירסה התרופתית – שמונה שעות במקום שלוש שעות.
זה מספיק כדי לגרום לחברת התרופות להתחיל לדאוג לעתיד שלה. מה אם רעיון הבריאות הטבעית באמת יתפוס, חס וחלילה? שלום ולא להתראות לרווחים מהמונופול!
שמן קוקוס ניתן למצוא בהרבה מחנויות מזון הבריאות, ואפילו בכמה חנויות מכולת. ניתן לרכוש בכמויות קטנות כמו חצי ליטר ו-עד חמישה ליטרים באינטרנט. חשוב להשתמש בשמן קוקוס לא מוקשה, כי אין בו שומן טרנס. אנחנו גם מעודדים את השימוש בשמן כתית (כימיקלים המשמשים לחלץ את השמן ממסיק מאוחר יותר הם מסוכנים, ואפילו עדיף כתית אורגני, עדיין במחיר סביר למדי).
למרבה הצער, לא תמצאו שום מידע על קטונים, או את השימוש של שמן קוקוס או שמן MCT, באתר האינטרנט של איגוד האלצהיימר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...