יום ראשון, 22 באפריל 2012

איך להקל על כאבי מחזור?


כאבי ראש, סחרחורות, התפתלויות וחולשה נוראית; כאבי המחזור החודשיים יכולים בקלות להשבית כל שמחה או יום עבודה ולהותיר אותך מותשת במיטה. הרפואה המשלימה מציעה שלל שיטות טבעיות להקלה משמעותית על כאבי המחזור ולהסדרתו, מבלי משככי כאבים;מתפוחי אדמה מחוממים ועד משחות סיניות ומגנטים. הנה כמה עצות מהמומחים...

 
כאבי מחזור
מקור תמונה: Ambro

הגר רם | mako | פורסם 15/07/11 08:00
אישה סובלת מכאבי מחזור 2 (צילום: istockphoto)
תפוחי האדמה על האש. בחורה שסובלת
צילום׃  istockphoto
מעטות הנשים שאינן מכירות את התופעות החודשיות ומעטים הגברים שאינם מודעים לתוצאותיהם. התכווצויות בבטן, כאבי גב חזקים, כאבי ראש, סחרחורות, התפתלויות וחולשה נוראית; כאבי המחזור החודשיים יכולים בקלות להשבית כל שמחה או יום עבודה ולהותיר אותךמותשת במיטה. ושתקום הבחורה שנראית זוהרת ונמרצת כמו הדוגמנית לטמפונים ביום הראשון לקבלת הוסת.
לעיתים, הכאבים כל כך תכופים וחזקים שרק נטילת משככי כאבים יכולה לשפר את התחושה הכללית.
אבל אם אתן מעוניינות לדלל רעלים ולנסות חומרים ושיטות טבעיים, למומחים שלנו, שתי נשים עם ניסיון אישי וגבר אחד – יש כמה עצות אטרקטיביות.

רפואה סינית: תרדי מהעקבים ליומיים

אוֹרי אלישר, מטפל בכיר ברפואה סינית:
ברפואה הסינית רווחת האמונה כי מזונות מתובלים כמו אלכוהול וקפה מגבירים את כאבי הווסת ולכן רצוי להפחית את צריכתם. יש גם שממליצים להימנע מנעילת נעלי עקב גבוהות בעת המחזור החודשי.
כעזרה ראשונה ניתן למרוח מעט מהמשחה הסינית TIGER BALM על הטבור בין פעמיים לשלוש ביום (אלא אם כן מתפתחת תגובה אלרגית).
טיפול סיני עממי נוסף שיכול להקל על הכאבים ויש להתחילו כשלושה ימים לפני תחילת הוסת הוא חימום שני תפוחי אדמה, אותם לוחצים ומגלגלים על הבטן התחתונה במשך חמש דקות (שימו לב, כדי להימנע מכוויות יש לוודא שתפוחי האדמה לא חמים מדי). עם הופעת המחזור יש להפסיק את הטיפול.

חממו כרית כוסמת

איך את מרגיעה את עצמך כשההורמונים משתוללים?
יצאנו לשאול אנשים ברחוב - התשובות בפנים
איך את מרגיעה את עצמך כשההורמונים משתוללים?
שרה לזרוביץ', מרפאה בשיטות פלדנקרייז, עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה שיאצו ורייקי:קודם כל מומלץ להוריד הילוך, להימנע מפעילות פיזית נמרצת ולנוח. חשוב לאפשר לגוף להירגע. אם האישה מעוניינת להמשיך בפעילות ספורטיבית למרות המחזור ולמרות הכאבים - עליה להימנע באופן מוחלט מתרגילי בטן - כפיפות סמיכה, תרגילי גב וכדומה.
חימום המקומות הרגישים יכול להפחית את הכאבים, ולכן מומלץ לחמם כרית כוסמת ולהניח על הבטן התחתונה ובאזור המפשעות.
אם חימום האזור לא עוזר, ניתן למקם כרית מתחת לברכיים, להניח את כפות הרגליים על הרצפה, ואת כפות הידיים על מקור הכאב - באותה עת לנשום ולנשוף ולתרגל מדיטציה.
בנוסף, שווה לנסות מוצר חדש שמשווק בבתי המרקחת - מגנט מיוחד שמניחים על הבטן התחתונה; המגנט נועד לאזן את המעגלים הפנימיים והאינטראקציות באיברים הנשיים ולהקל על כאבי המחזור. בזמן זה רצוי לשכב על הגב, ולאפשר לחום לחלחל לגוף ולהרגיעו.

נטורפתיה: בנות, תתחילו לאכול בריא

הילה אפללו, נטורפתיה:
תפוח אדמה לב (צילום: mako ,mako)
עכשיו תתחילי לגלגל אותו על הבטן. תפו"א חמים
צילום׃  mako
הרפואה הנטורופתית גורסת כי אדם יכול לרפא את עצמו או לפחות להביא לשיפור משמעותי במצבו הגופני, על ידי הסרת מכשולים שונים כמו זיהום חיצוני, מזון לא בריא, חוסר פעילות גופנית וכו'. כאשר הדגש הוא על תזונה בריאה, קלה וטבעית, שמשפרת את התחושה הגופנית באופן כללי ומשפיעה עליו במיוחד בימות הוסת הקשים.
כדי להגיע לשינוי המיוחל אני ממליצה לנשים לאמץ את אורח החיים הנטורפאתי; תזונה בריאה ונכונה שומרת על רמת האסטרוגן בגוף, ופעילות גופנית סדירה (שלוש פעמים בשבוע), משפיעה על הפעילות ההורמונלית ומשפרת פלאים את כל תסמיני המחזור החודשי של האישה. בימים המיוחדים רצוי מאוד להקפיד על מזון קל, ועדיפות לאוכל צמחוני, שלא מכביד על מערכת העיכול.

לנשים שסובלות מהמחזור החודשי (כאבים, מחזור לא סדיר וכדומה) כדאי להרבות באכילת מזונות שעשירים בשומנים טובים, כמו דגי ים (סול, סלמון, מקרל, טונה, אליבוט) ולהימנע משומנים צמחיים (מרגרינה, שמן תירס). כמו כן, להרבות באכילת פירות וירקות העשירים בסיבים תזונתיים (עלים וירקות ירוקים, קולורבי, כרוב, כרובית), ולהפחית במוצרים מן החי.  בנוסף, יש להפסיק צריכה של מוצרי חלב, להמעיט בבשר ובביצים (מקסימום ארבע ביצים בשבוע).
לכאבים חזקים במיוחד שאינם חולפים, מומלץ לנסות תרופות טבעיות שעשויות מצמחי מרפא כמו ויטקס ואנג'ליקה סינית שמסייעים גם בהסדרת הוסת החודשי. את אלו ניתן לקבל במרשם ובפורמולות מיוחדות המותאמות באופן אישי לאחר בדיקה אצל נטורפאת או הרבליסט (מומחה לצמחי מרפא).

4 תגובות:

  1. איייייייייייייייייייייייייייייככככככככככ

    השבמחק
  2. רשלנות רפואית לידה

    תרופות מסורתיות של סבתות כדי לעזור להקל על כאב הרבה יותר, באופן טבעי.
    גם תמיד צריך ללכת לרופא מוכר ורציני.
    ישנם מקרים רבים שבם דברים לא ייגמרו טובים, בריאות היא לא משחק.

    השבמחק
  3. כתבה מועילה מאוד. השכלתי ממנה מאוד. אני חושבת שבנוסף יש גם המון דרכי רפואה טבעיים כמו הומאופתיה.

    השבמחק
  4. כאבי גב זה אחד הדברים הנפוצים-שכיחים ביותר במחזור.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...