יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

כאבי מחזור


פורסם ב 5 באוגוסט 2010 ע"י מנהל אתר 
קטגוריות : אלטרנטיבי, תרופות סבתא | תגיות: תרופות

אצל נשים רבות, מחזור הווסת מלווה באי נוחות מסוימת, ממושכת או זמנית. וארומתרפיה  אידאלית להקלה עליה. הבעיה הנפוצה ביותר היא כאבי מחזור, הנגרמים בשל התכווצות שרירי הרחם. עיסוי עדין מאוד על הבטן, עם שמנים הנוגדים התכווציות, יקל כמעט תמיד על הכאב. השמנים היעילים ביותר נגד התכווצויות – הם האזובית, אזוביון, ובבונג (קמומיל).
יש נשים, העשויות לחוש הקלה גדולה יותר, בעקבות עיסוי או הנחת רטיות חמות על הגב תחתון (שמן הבזיליקום יעזור מאוד, בשילוב בסיס שמן שקדים).
אצל נשים  אחרות, יהיה צורך לעסות גם על הבטן וגם על הגב, להשגת הקלה מירבית. יש נשים, שסובלות במחזור מדימום רב. השמנים שיעזרו במקרה הזה – ברוש, גרניום, או הדס. שמן הוורד טוב לכל בעיות המחזור  החודשי. תכונותיו העיקריות, חיזוק הרחם, ואינו גורם להגברת הדימום, אלא מפחית את הדימום. 
כאשר המחזור החודשי אינו סדיר, ניתן להשתמש בשמנים דמויי אסטרוגן, אך ורק במחצית הראשונה של המחזור. השימוש בשמנים דמויי אסטרוגן, צריך להיות מוגבל לעשרה ימים (מהיום הרביעי עד ה-14 למחזור). שימוש ממושך יכול לקצר את המחזוריות של הווסת ל-20 יום. (יש  לשים לב לאזהרה זו) .
במחצית השנייה  של מחזוריות הווסת, יש  להשתמש בשמנים  מנקים וממריצים. למשל, עיסוי עם מרווה בהירה על הבטן, פעם ביום. מן היום הרביעי עד ה-14, ואחר כך לעבור  לתערובת של ערער, אורן, וברגמוט מן היום ה-15 ועד ה-28 למחזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...